Τα Google Analytics προσφέρουν κάποια προ-ρυθμισμένα reports, κατάλληλα ακόμα και για τον πιο απλό χρήστη.

Ωστόσο, η δυνατότητα να προσαρμόσεις και να δημιουργήσεις τις δικές σου  αναφορές Google Analytics από το μηδέν, αποτελεί “θείο δώρο”, ειδικά για τους marketers.

Ο λόγος; Μα φυσικά επειδή μπορούν να αποκτήσουν πολύτιμες πληροφορίες και δεδομένα, προκειμένου να προσαρμόσουν και να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την digital στρατηγική τους.

Για καλή μας (και για καλή σου) τύχη, οι experts των Google Analytics αφιέρωσαν χρόνο και δημιούργησαν προσαρμοσμένες αναφορές Google Analytics (reports templates), για τα δεδομένα που θεωρούν πιο πολύτιμα, διαθέτοντας τα ελεύθερα για όποιον επιθυμεί να τα εγκαταστήσει μέσω του Solutions Gallery.

Η κίνηση αυτή, δεν αποτελεί απλά μια τεράστια εξοικονόμηση χρόνου, αλλά είναι και ένας πολύ καλός τρόπος για να πάρεις ιδέες για reports που ενδεχομένως να μην είχες σκεφτεί να δημιουργήσεις.

Εξάλλου, σου δίνεται η πρόσβαση σε μακέτες και συστήματα αναφορών που χρησιμοποιούν μερικά από τα μεγαλύτερα websites στον κόσμο, και αρκετά έμπειρα στελέχη του Digital Marketing.

Ακόμη, έχεις την δυνατότητα day to day, να προσαρμόσεις τις αναφορές ακόμα περισσότερο ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Στο άρθρο αυτό εξετάζουμε 10 προσαρμοσμένες Google Analytics αναφορές, που κάθε αναλυτής/digital marketer/webmaster θα ήθελε να έχει πρόσβαση.

Επίσης αποτελούν αναφορές που και εμείς σαν Grow Digital, χρησιμοποιούμε και παρακολουθούμε συστηματικά.

Υπάρχουν αρκετοί εξαιρετικοί οδηγοί στο διαδίκτυο για το πως να κάνεις set up αρκετά custom reports, οπότε παρακάμπτουμε τα βασικά και μπαίνουμε στις – Top 10 Must Have – αναφορές.

Βασικές έννοιες που πρέπει να γνωρίζεις πριν διαβάσεις το άρθρο:

Αναφορές Για Μέτρηση Απόδοσης Της Ιστοσελίδας & Απόκτησης Κοινού

1. Browser Report

Όπως επισημαίνει και ο Peep Laja στο άρθρο του με τίτλο 10 Google Analytics Reports That Tell You Where Your Site is Leaking Money, ένας από τους πιο κοινούς λόγους διαρροής εσόδων σε μια ιστοσελίδα, είναι η αντισυμβατικότητα με ορισμένους browsers.

Προτείνει λοιπόν τη δημιουργία μιας custom έκθεσης που εμφανίζει τις μετατροπές (conversions) ανά browser, χωρίζοντας έτσι την έκθεση όχι μόνο ανά browser, αλλά και ανά συσκευή (mobile, desktop, tablet), ώστε να μην λάβεις παραποιημένα δεδομένα.

Browser-report-custom-analytics

⇒ Βρες το report εδώ

2. Ανάλυση Απόδοσης Απόκτησης Επισκέπτη (Visitor Acquisition Efficiency)

Ο στόχος του Avinash χρησιμοποιώντας την ανάλυση αυτή, ήταν να οργανώσει τα Key Metrics που αποκαλύπτουν την αποτελεσματικότητα και επίδοση κάθε καναλιού διανομής σε μια σελίδα. Μπορείς να δεις τις συνολικές συνεδρίες (total sessions), μοναδικούς επισκέπτες (unique users), νέους επισκέπτες (new users), ποσοστό μετατροπής στόχου (goal conversion rate) και τιμή στόχου ανά συνεδρία (goal value per session), όλα οργανωμένα ανά πηγή και μέσο.

⇒ Βρες το report εδώ

3. Έκθεση Συμπεριφοράς Πελατών

Η έκθεση αυτή δημιουργήθηκε από τον Peter Van Klinken στα πλαίσια ενός διαγωνισμού που διοργανώθηκε από το Avinash Kaushik – καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση. Η έκθεση αυτή αποκαλύπτει το πως η συμπεριφορά ποικίλει μεταξύ των νέων χρηστών και αυτών που επιστρέφουν, από την άποψη του συνολικού traffic, conversions patterns και ολοκλήρωση αγορών.

customer-behavior-custom-analytics⇒ Βρες το report εδώ

4. Έκθεση Mobile Performance

Η έκθεση αυτή είναι ιδανική για την κατανόηση της απόδοσης της σελίδας σου σε κινητές συσκευές, δίνοντας σου insights για το τι πρέπει να βελτιώσεις. Για παράδειγμα, μια συγκεκριμένη υποκατηγορία έχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης, μήπως πρέπει να ελέγξεις την αιτία;

H συγκεκριμένα έκθεση είναι μέρος ενός πακέτου αναφορών δημιουργημένο από τον Avinash Kaushik.

mobile-report-avinash-custom-analytics⇒ Βρες το report εδώ

5. Διαγνωστικά Σελίδας: Έκθεση Page Timing

Η Rachelle Maisner, Account Manager της Digitaria (agency) κλήθηκε να παρουσιάσει μια λίστα με τις κορυφαίες custom αναφορές στο blog των Google Analytics. Η έκθεση αυτή αποκαλύπτει άμεσα προβληματικές σελίδες που απαιτούν την προσοχή σου.

Θα ανακαλύψεις ποιες σελίδες έχουν αργό loading time καθώς και τα links τα οποία έχουν υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate).

Η Rachelle συνιστά την μετάβαση από την προβολή “Πίνακας Δεδομένων” στον πίνακα “Προβολή”, προκειμένου να συγκρίνεις το Loading time κάθε σελίδας με το ποσοστό εγκατάλειψης. Έτσι, θα μπορείς να δεις το ποσοστό εγκατάλειψης για κάθε σελίδα ξεχωριστά, έναντι του μέσο όρου της ιστοσελίδας συνολικά.

⇒ Βρες το report εδώ

Αναφορές Που Σου Δείχνουν Πόσο Καλά Τα Πάει Το Περιεχόμενο Σου

6. Ώρες & Ημέρες Έκθεσης

Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί και την αγαπημένη μας στο Grow Digital. Σου δείχνει ποια ημέρα της εβδομάδας και σε ποια χρονική στιγμή της ημέρας, η ιστοσελίδα σου λαμβάνει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Εάν ορίσεις ένα μεγάλο χρονικό διάστημα – ας πούμε μερικούς μήνες – μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα για να πειραματιστείς με τις ώρες που κάνεις share το περιεχόμενο σου.

hour-day-report-dan-barker Βρες το report εδώ. Τα tabs του report είναι 4

⇒ Βρες την E-Commerce έκδοση εδώ

7. Έκθεση Reffering Sites

Αυτή η έκθεση της Anna Lewis είναι φτιαγμένη για να εντοπίζει τα reffering sites που παρέχουν την μεγαλύτερη αξία στην ιστοσελίδα σου. Σου δίνει αναφορά όχι μόνο για το ποια site οδηγούν traffic στην σελίδα σου δημιουργώντας τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, αλλά και αν συμβάλλουν σε μετατροπές στόχου (goal conversions).

⇒ Βρες το report εδώ

8. Έκθεση Απόδοσης Περιεχομένου

Ο αγαπητός κ. Avinash Kaushik, δημιούργησε την έκθεση αυτή για να επικεντρωθεί στα Key Metrics που θα σε βοηθήσουν να προσδιορίσεις ποιες σελίδες αποδίδουν τα βέλτιστα, και ποιες χρειάζονται βελτιστοποίηση. Είναι ιδιαίτερη χρήσιμη αναφορά για σελίδες που παράγουν αρκετό περιεχόμενο, όπως blogs, e-shops και news portals.

Όπως επισημαίνει ο Avinash, μπορεί να βοηθήσει τους marketers να απαντήσουν σε βασικές ερωτήσεις όπως:

  • Ποιο περιεχόμενο είναι πιο διαδραστικό;
  • Σε ποια θέματα πρέπει να επικεντρωθείς περισσότερο;
  • Ποιες κατηγορίες ή προϊόντα χρειάζονται ενίσχυση;
  • Ποιο περιεχόμενο παράγει τα περισσότερα έσοδα, clicks, views;

Ο Avinash εξηγεί τη λογική της έκθεσης αναλυτικότερα εδώ.

⇒ Βρες το report εδώ

9. Κυκλοφορία και απόκτηση κοινού από την έκθεση για τα social media

Αυτή η έκθεση δείχνει όχι μόνο τα social media κανάλια που οδηγούν τη περισσότερη επισκεψιμότητα στην σελίδα σου, αλλά επίσης το κατά πόσο ή όχι η κίνηση αυτή μεταφράζεται σε απτά αποτελέσματα για την επιχείρηση σου.

Μετρήσεις όπως Ποσοστό Μετατροπής Στόχου (goal conversion rate) και Τιμή Στόχου (Goal Value) θα σου πουν σε ποια social media πρέπει να επικεντρωθείς.

⇒ Βρες το report εδώ

Bonus: Έκθεση Για Seo

10. Έκθεση Keyword Analysis

Η έκθεση αυτή, παραθέτει τα πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά (εκτός από αυτά που κρυπτογραφούνται μέσω της Google). Παράλληλα. αναφέρονται οι μετρήσεις των επισκεπτών, τα ποσοστά μετατροπής, η ολοκλήρωση στόχων και ο χρόνος φόρτωσης σελίδας, για την κάθε λέξη κλειδί.

Υπάρχει επίσης και μια καρτέλα μέτρησης εμπλοκής του επισκέπτη για κάθε λέξη-κλειδί, κάτι που ενδιαφέρει άμεσα τους marketers περιεχομένου (blogs, news portals) καθώς και την καρτέλα που δείχνει μετρήσεις εσόδων.

⇒ Βρες το report εδώ

Συνοψίζοντας

Εγκατέστησε όποιο Custom Report πιστεύεις ότι θα σου λύσει τα χέρια, και διαμόρφωσε τα ακόμα περισσότερο ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Το μόνο σίγουρο είναι η εξοικονόμηση χρόνου που θα κερδίσεις, και πιθανότατα τα insights που θα αποκτήσεις τα οποία ίσως να μην είχες σκεφτεί ποτέ την χρησιμότητα τους.

Εάν πιστεύεις ότι παραλείψαμε κάποια σημαντική ανάλυση δεδομένων….περιμένουμε το σχόλιο σου!

ΠΗΓΗKissmetrics
Grow Digital Team
We Are Digital! Είμαστε το μεγαλύτερο Digital Marketing & eCommerce news blog στην Ελλάδα και φέρνουμε στην οθόνη σου οτιδήποτε φρέσκο παίζει σε SEO, Performance & Digital Marketing, AI, Analytics και άλλα.